Naša šola se je letos pridružila še enemu eko projektu, ki se imenuje LEAF – Znanje o ekosistemih in gozdovih. Učenci, ki smo vanj vključeni, bomo iskali odgovore na vprašanja: zakaj je pomemben gozd, kaj nam daje, kako lahko pripomoremo k ohranjanju gozdov …

Naša prva naloga je bila izvedba ankete Znanje o gozdovih – kaj veš o gozdu? V anketiranju je sodelovalo 153 učencev od 3. do 9. razreda. Začetna vprašanja so se navezovala na obiskovanja gozda in počutja v njem. Glede na to, da živimo na podeželju, nismo bili presenečeni, da nas gozd večina velikokrat obišče (večkrat na teden-nekajkrat mesečno) s prijatelji ali starši in sorodniki ter da se pri tem tudi dobro počutimo.

Naslednja vprašanja so od nas zahtevala že nekaj znanja. Učenci naše šole se zavedamo, da:

  • je v Sloveniji veliko gozdov;
  • je gozd pomembno bivališče gozdnih živali;
  • je pomemben vir surovin za naše gospodarstvo;
  • nam lahko nudi tudi zaposlitev, čeprav je delo zahtevno;
  • v gozd lahko gre vsak, saj je od vseh ljudi;
  • je gozd naše naravno okolje;
  • je gozdove potrebno ceniti in varovati, saj so zelo pomembni za zdravo okolje;
  • je papir narejen iz lesa, brez katerega ne bi imeli šolskih zvezkov.

Ker so anketo reševali tudi učenci razredne stopnje, smo pričakovali, da se do nekaterih trditev veliko učencev ne bo znalo opredeliti, ker je pri njih že potrebno določeno znanje. Učenci v večji meri torej (še) ne vemo, da:

  • gozdovi zmanjšujejo podnebne vplive, saj porabljajo velike količine ogljikovega dioksida in s tem zmanjšujejo segrevanje ozračja;
  • gozdovi preprečujejo tudi erozijo tal;
  • je les obnovljiv vir energije;
  • je v gozdovih velika biotska raznovrstnost (biodiverziteta).

Naslednji nalogi sta bili sestavljeni iz slik/fotografij dreves in živali. Nad prepoznavanjem le-teh smo bili izjemno razočarani. Ugotavljamo, da učenci ne poznajo listov in plodov hrasta (veliko jih je menilo, da gre za žir), lipe in bora.

Na slikah smo morali prepoznati tudi tri živali. Uspešno (135 učencev) smo prepoznali jelena, polovica nas/jih je jazbeca zamenjala  z dihurjem, kar petina učencev pa je namesto šakala na sliki videla lisico.

Na podlagi izvedene ankete smo ugotovili, da smo zadovoljni z obiskom gozdov v naši okolici, saj gibanje v njih odlično vpliva na naše zdravje in dobro počutje. Želimo pa si, da bi se tudi v sklopu pouka (večkrat) odpravili v gozd, saj bi na terenu lahko bolj izpopolnili svoje znanje o življenju v njem, njegovi pomembnosti in ohranjanju za prihodnje rodove.

Učenci 7. a: Iva Dogar, Flora Markoja, Rosa Zadravec, Amadej Dominko, Tjaš Koren, Jan Lebar

Učiteljica: Anita Markoja

(Skupno 88 obiskov, današnjih obiskov 1)